چگونه هزینه های حمل و نقل را کاهش دهیم؟

چگونه هزینه های حمل و نقل را کاهش دهیم؟

نویسنده ایفا در تاریخ

شرکت‌های حمل‌ونقل سالانه نرخ‌های خود را افزایش می‌دهند و با تقاضای مصرف‌کنندگان برای زمان‌های تحویل سریع‌تر و استانداردهای بالاتر تجربه مشتری این افزایش شدت می گیرد. همه این‌ها می‌تواند یک کسب‌وکار آنلاین با حاشیه سود پایین را در بازار رقابتی دچار چالش جدی کند.

خوشبختانه برون سپاری لجستیک نسبت به گذشته موثرتر و به تبع رایج تر شده است و جریان داده‌ها، تراکنش های مالی و کالاها روان تر از گذشته است. بطور خلاصه برون سپاری به پیمانکاران 3PL فرآیند زنجیره تامین را ساده تر کرده است. در این مطلب، نحوه کاهش هزینه های حمل و نقل و لجستیک را در مشارکت با 3PLها بررسی خواهیم کرد و این که چگونه انجام این کار به مدیریت بهینه فرآیند زنجیره تامین از دریافت سفارش تا تحویل کمک می کند، می پردازیم.

مزایای همکاری با 3PLها

میزان نقش 3PLها در مدیریت زنجیره تامین از دریافت سفارش و جمع آوری کالا تا خدمات لجستیک معکوس و کنترل کیفیت متغیر است. با توجه به ماهیت گسترده 3PL، برون سپاری تمام یا بخشی از عملیات لجستیک به یک پیمانکار شخص ثالث می تواند آورده مستقیم و غیرمستقیم زیادی داشته باشد و به شما امکان می دهد روی اداره کسب و کار و فروش  خود تمرکز کنید.

برای کمک به درک بهتر اهمیت 3PL ها و اینکه چگونه لجستیک می تواند به کاهش سهم هزینه های حمل و نقل در قیمت تمام شده کمک کند، ما لیستی از برخی مزایای آن را گردآوری کرده ایم:

  1. کاهش مسافت حمل

به طور کلی هرچه از مقصد تحویل کالا دورتر باشید، فرآیند ارسال و توزیع کندتر و گران‌تر خواهد بود.

با کم کردن این فاصله می توانید از گزینه های حمل و نقل بهتر با نرخ کمتر استفاده کنید. یکی از راه‌های انجام این کار مشارکت با یک 3PL با شبکه گسترده ای از انبارها و مراکز پردازش نزدیک به نقاط هدف شما و کلونی های جمعیتی است.

  1. کاهش سهم لجستیک در قیمت تمام شده

اگر از حمل و نقل با نرخ ثابت استفاده نمی کنید، حمل اقلام سنگین هزینه بیشتری دارد. یک 3PL می‌تواند با استفاده از تکنیک‌های بهینه سازی اندازه مناسب برای بسته بندی و وسیله مناسب برای حمل را پیش بینی کرده و به کاهش جدی هزینه های بسته بندی و ارسال کمک کند. یک 3PL همچنین می‌تواند با چانه زنی با شرکای کوریری خود هزینه های حمل به خصوص last mile را (این بخش تا 60 درصد هزینه لجستیک را شامل می‌شود) کاهش دهد زیرا نرخ های آنها به دلیل حجم بالای سفارشات، متفاوت از نرخی است که کوریر به شما پیشنهاد می دهد.

اگر نمی‌دانید که چگونه هزینه‌های حمل و نقل را کاهش دهید و هنوز آماده شراکت با 3PLها نیستید، در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در کوتاه مدت برای صرفه‌جویی در اماده سازی و ارسال سفارش‌ها کمک می‌کند:

  • بسته‌بندی سفارشی را با ابعاد کوچک‌تر طراحی کنید که متناسب با محصول شما باشد تا وزن حجمی آن را به حداقل برسانید (به‌عنوان مثال، به جای اینکه اقلامی را در جعبه بزرگ بسته بندی کنید، بسته بندی خود را متناسب کنید، پرداخت هزینه حمل هوای داخل جعبه آزاددهنده است!
  • اطلاعات خود را در مورد تغییرات قیمت و خدمات شرکت های حمل و نقل به روز نگهدارید. به عنوان بخشی از افزایش نرخ عمومی سالانه شرکت های حمل و نقل عمدتا نرخ ها را هر ساله افزایش می دهند. اگرچه این افزایش ها بر اساس وسیله حمل، سطح خدمات، وزن و سایر متغیرها متفاوت است، اما به طور متوسط تقریباً 25 درصد افزایش دارند.

شرکت‌های حمل‌ونقل همچنین ممکن است در زمان‌های اوج سفارشات مانند روزهای منتهی به تعطیلات نوروز که بسته‌های ارسالی افزایش می‌یابد، هزینه‌های بیشتری اعمال کنند. آنها همچنین هزینه های اضافی دیگری را سالانه اعمال می کنند، از هزینه های بسته های بزرگ تا هزینه ها سرویس های ارزش افزوده مثل احراز هویت و پرداخت در محل. این مورد بخصوص از جهت شفاف بودن صورت حساب و قابلیت برنامه ریزی مهم است. به همین دلیل ایفا نرخ ها را کاملا مشخص و از پیش به صاحبان کالا اعلام می کند و هیچ هزینه بیشتری روی صورت حساب اعمال نمی شود.

یک رویه این است که فروشگاه ها هزینه حمل را به مشتری ممنتقل می کنند و طبیعی است که این کار موجب ریزش مشتریان شده و احتمال جابجایی مشتری به فروشگاه های رقیب را زیاد می کند. شراکت با یک 3PL که در مورد تغییرات قیمت شرکت های کوریر به‌روز هستند، می‌تواند به شما کمک کند تا ایده بهتری در مورد میزان هزینه لجستیک یا نحوه اعمال این هزینه‌ها در قیمت فهرست‌شده محصول خود داشته باشید.

  • نرخ حمل و نقل با تخفیف پلکانی

یک 3PL باتجربه بر اساس حجم سفارشات تخفیف هایی ارائه می دهد و برای واجد شرایط بودن نیازی به ارسال صدها هزار سفارش در ماه ندارید. با توجه به سابقه وفاداری، یک شریک لجستیکی خوب اغلب می‌تواند با شرکت‌های کوریری در مورد تخفیف‌های پلکانی مذاکره کند.

  • لوازم و مواد بسته بندی ارزان تر

علاوه بر تخفیف در حمل و ارسال، یک 3PL اغلب به لوازم بسته بندی با قیمت تمام شده کمتر دسترسی دارد. به طور متوسط، کسب‌وکارها 10 تا 40 درصد از قیمت خرده‌فروشی محصول را برای بسته‌بندی هزینه می‌کنند و سود خالص شرکت را به مقدار زیادی از بین می‌برند. شراکت با 3PL می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های خرید لوازم بسته‌بندی به صورت انبوه مانند جعبه‌ها، محافظ حباب‌دار، برچسب و ... شود.

بیمه شخص ثالث

همکاری با شریک لجستیکی این امکان را فراهم می کند که با کاهش خدمات سربار مانند بیمه حمل، بیمه مسئولیت و ... هزینه های حمل و نقل را کاهش دهید. بیمه حمل و نقل ارائه‌دهنده 3PL می‌تواند ارزان‌تر از داشتن بیمه نامه شما و در برخی موارد تقریباً نصف قیمت باشد. بخصوص در مورد اقلام با ارزش بالا این روش بسیار در صرفه جویی کمک می کند.

مدیریت مرجوعی کالا

بازگشت سفارش هزینه و استرس زیادی را برای یک کسب و کار به همراه دارد. از طریق اماده سازی و بسته‌بندی کارآمد و دقیق، مشارکت با یک 3PL با تجربه در زمینه سفارش گردانی آنلاین می‌تواند تعداد مرجوعی هایی را که بدلیل اسیب به کالا حین حمل یا اشتباه در ارسال اتفاق می افتد را به شدت کاهش دهد. یک 3PL همچنین می تواند دردسرهای مرتبط با مرجوعی ها را از طریق فرآیندی به نام خدمات مدیریت لجستیک معکوس کاهش دهد.

یکپارچه سازی خدمات بر بستر وب

یکی از چالش های کسب و کارهای انلاین مدیریت موجودی و ورود و خروج کالا به انبار است. بخصوص اگر تعداد انبارها بیش از یکی باشد. بر بستر پلتفرم های wms که معمولا کسب و کارهای لجستیکی از ان استفاده می کنند همه انبارها، موجودی کالای در گردش و وضعیت سفارشات قابل رهگیری و مدیریت است. بنابراین نیازی نیست روی زیرساخت IT هزینه مادی و زمانی صرف کنید.

در ایفا ما با استفاده از استانداردهای مبتنی بر FBA آمازون پلتفرمی را در اختیار شما قرار می دهیم که از لحظه اول همکاری تمام فعالیت ها در آن ثبت و مدیریت می شود. بنابراین امکان پاسخ دهی بهتر به مشتری و برنامه ریزی دقیق تر برای زنجیره ارزش خود را خواهید داشت.

این موارد جزو هزینه هایی هستند که اغلب در محاسبات اولیه دیده نمی شوند و در طول زمان به پاشنه آشیل کسب و کارها بخصوص در زمان توسعه تبدیل می شوند. در صورتیکه نسبت به هر بخش سوالی دارید لطفا با کارشناسان ما از طریق صفحه درخواست مشاوره تماس بگیرید.

https://www.jaygroup.com/reduce-shipping-costs/