چگونه فضای انبار مقرون به صرفه به کاهش هزینه های سفارش گردانی شما کمک می کند؟

چگونه فضای انبار مقرون به صرفه به کاهش هزینه های سفارش گردانی شما کمک می کند؟

نویسنده ایفا در تاریخ

بر اساس پیش‌بینی Cushman & Wakefield، که یک شرکت خدمات املاک در امریکای شمالی است، در سال های اخیر رشد تجارت الکترونیک باعث افزایش تقاضا برای فضای انبار شده است و انبارها و مراکز سفارش­گردانی تا پایان سال 2023 همچنان شاهد "فشار شدید" برای فضا خواهند بود. در نتیجه، تعداد فضاهای خالی پایین و افزایش نرخ بها وجود خواهد داشت.

مراکز لجستیک 3PL که در توزیع و انجام سفارشات به صاحبان کسب و کار کمک میکنند. در این مورد هم می‌توانند به مشتریان خود در اجاره فضای انبار کمک کند. استفاده از مراکز سفارش گردانی با فضای انبار مشترک می تواند انعطاف پذیری بیشتری را با نوسانات حجم سفارشات شما فراهم کند.

مدیریت و بهینه سازی استفاده از فضا

مراکز لجستیک 3PL همچنین می‌توانند با راه‌حل‌های ذخیره‌سازی مناسب، مخلوط کردن قفسه‌بندی پالت، قفسه‌بندی جریان، قفسه‌بندی و ذخیره‌سازی کف که برای بهینه‌سازی فضای داخل سوله طراحی شده‌اند، در به حداکثر رساندن استفاده از فضای موجود در انبار کمک کنند، و در نتیجه هزینه‌های ذخیره‌سازی، هزینه‌های سفارش گردانی و هزینه‌های توزیع را کاهش دهد.

مدیریت موثر نیروی کار

چیدن و بسته بندی مورد نیاز برای انجام تجارت الکترونیک نسبت به محموله های تجارت سنتی به کار فشرده تری نیازمند است و می تواند تا سه برابر نیروی کار بیشتری نیاز داشته باشد.

3PLها هم به نیروی کار ثابت و هم نیروی کار موقت ماهر دسترسی دارند تا با مواجه با افزایش یا کاهش تقاضا منعطف باشند. داشتن نیروی کار چابک به این معنی است که شما می توانید نیروی کار خود را تنها با پرداخت هزینه نیروی کار مورد نیاز در زمانی که به آن نیاز دارید، بهینه کنید.

این مراکز سفارش گردانی از سیستم مدیریت انبار خود برای بهینه سازی شکاف انبار و ساده کردن فرآیندهای برداشت و بسته بندی استفاده می کنند، که کارایی کارمندان را افزایش می دهد و به شما امکان می دهد با کارکنان کمتر کارهای بیشتری انجام دهید. و با استفاده از فناوری و سیستم‌های مدیریت موجودی می‌توانند به تسهیل فرآیند کمک کنند و راه‌حل‌های اتوماسیون و روباتیک را برای بهینه‌سازی نیروی کار و افزایش بهره‌وری کلی ترکیب کنند.

انبارداری و توزیع بدون هزینه

از آنجایی که مراکز لجستیک 3PL  به انبارهای مشترک دسترسی دارند، ذخیره سازی موقت کالاها بدون هزینه اضافی برای شما انجام می شود. در واقع این مراکز به عنوان یک واسطه عمل می کنند و تولید کنندگان، تامین کنندگان و خریداران را به هم متصل می کنند.

بدون هزینه های سربار

مراکز لجستیک 3PL همچنین از فعالیت های عملیاتی مانند: پرداخت حمل و نقل، ردیابی در لحظه، نظارت، رزرو، مدیریت موجودی، پرداخت در محل، رسیدگی به موارد مرجوعی و غیره پشتیبانی می کنند.

اما چرا خرده فروشان و صاحبان کسب وکار این وظایف را به شرکای لجستیک برون سپاری می کنند؟

  1. زیرا یک مرکز لجستیک 3PL با مدیریت تمام عملیات زنجیره تامین در زمان صرفه جویی می کند و به تولیدکنندگان اجازه می دهد تا با بهینه کردن هزینه حمل و نقل و آموزش کارکنان، هزینه های خود را کاهش دهند.

گسترش تجارت به بازارهای خارجی نیز با پشتیبانی شبکه حمل و نقل گسترده 3PLها آسان­تر می شود.

  1. این مراکز به تولیدکنندگان امکان دسترسی به بازارهایی را می‌دهد که در آن‌ها کمترحضور دارند یا اصلا حضور ندارند و در عین حال خطرات زیر را کاهش می‌دهند:
  • مدیریت و ذخیره موجودی
  • سرمایه گذاری و نگهداری ماشین آلات مانند تسمه نقاله، مته و غیره
  • استخدام، آموزش و مدیریت کارکنان در یک بازار جدید

یک خطای انسانی کوچک در حین یکی از وظایف فوق می تواند منجر به ضرر میلیون ها دلاری شود.

برای جلوگیری از این خطر، مراکز سفارش گردانی، کارگران ماهر و باتجربه را استخدام می کند. یک لجستیک 3PL دارای مجموعه ای مقیاس پذیر از کارگران قابل اعتماد و با تجربه است که می دانند چگونه زنجیره لجستیک را به طور موثر مدیریت کنند و پیش ببرند.

  1. صرفه جویی در هزینه منابع استفاده نشده

مراکز لجستیک 3PL فرآیندهای زنجیره تامین مانند انبارداری، حمل و نقل، انتقال بار و غیره را مدیریت می کنند.

تصور کنید که فروشگاه شما واقع در هر جای ایران یک انبار و نمایندگی برای نگهداری کالاهای آماده بسته بندی کرده در تهران و چند مرکز دیگر در سطح کشور دارد.

از طرفی در خارج از فصل، تقاضای کمتری برای محصولات شما وجود دارد. متأسفانه، این بدان معناست که شما بی جهت اجاره انبار و هزینه هایی را برای فضا ، منابع استفاده نشده و نیروی کار پرداخت می کنید.

از سوی دیگر، در فصل اوج، ممکن است در معرض خطر کمبود فضا و نیروی کار قرار بگیرید.

بعلاوه انبارهای مدرن به سیستم های مدیریت انبار   WMSبرای مدیریت موجودی، حمل و نقل، عملیات لجستیکی و سایر عملکردهای میزبان نیاز دارند. اجرای این عملیات می تواند بسیار پرهزینه باشد.

و تولیدکنندگان می توانند با مشارکت با یک شرکت 3PL به راحتی از این هزینه ها جلوگیری کنند.

  1. صرفه جویی در زمان و پول با دوباره کاری

گاهی اوقات محصولات وارداتی ممکن است نیاز به بازکاری در بسته بندی داشته باشند واین کار باید با دقت انجام گیرد. یک اشتباه جزئی در بسته بندی می تواند به محصول آسیب برساند. برای جلوگیری از خطرات و بازگشت پرهزینه کالا، باید آن ها را با دقت و ماهرانه بسته بندی و ارسال کرد.

3PLهای بخشی نیز در خدمات دوباره کاری تخصص دارند. علاوه بر این، آن ها به بسته بندی خوب و تحویل بدون آسیب کمک می کنند.

در حال حاضر، همه این خدمات را می توانید در لجستیک ایفا داشته باشید. بنابراین در صورت نیاز به هر گونه راهنمایی خوشحال می شویم با کارشناسان ما تماس بگیرید.

https://its4logistics.com/5-ways-a-3pl-can-help-lower-your-fulfillment-costs/

https://sifted.com/resources/3pls-reduce-supply-chain-costs/