کسب و کار شما به توان ایفا

کسب و کار شما به توان ایفا

نویسنده ایفا در تاریخ

شاید فکر کنید با دلار 43 هزار تومانی دیگر هیچ کسب و کاری توان ادامه دادن ندارد. حق دارید. اگر فکر می کنید کار بهتری بلدید می توانید انتخاب کنید که کارتان را عوض کنید. اما اگر در همین کار فعلی جایگاهی دارید و فقط همین کار را بلدید پس با توان بیشتری تلاش کنید. زمانی که همه روی ترمز می زنند شما گاز دهید!

در سال 2000 زمانی که والمارت و آمازون تازه کار هر دو قصد داشتند وارد بازی خرده فروشی آنلاین شوند، کافی بود والمارت یک وب سایت ایجاد کند و در مقابل آمازون باید تمام زیرساخت لجستیک و زنجیره تامین را، حتی بهتر از والمارت راه اندازی کند. کافی بود 20 سال صبر کنیم تا ببینیم کدامیک کارشان را بهتر انجام داده اند! اما امروز کسی که دنبال توسعه بازارش باشد ابزارهای آماده زیادی را با کمترین هزینه دسترس دارد. از فروشگاه سازها تا سرویس های لجستیکی متنوع! از سرویس پشتیبانی تلفنی مشتریان تا ابزارهای مشارکت در فروش!

یکی از راه های بزرگ شدن یک کسب و کار محلی، بزرگ کردن جامعه هدف است. فرض کنید یک فروشنده اسباب بازی در مشهد هستید، یک فروشنده ابزار آلات در یک شهر مرزی کردنشین یا حتی فروشنده ماهی در بندرعباس. چه چیزی مانع می شود تا شما کالایتان را در شهرهایی صدها کیلومتر دورتر نفروشید؟ جبر جغرافیایی؟ نه، بنظر ما نگرانی از شروع!

دلیلی ندارد هزینه های زیاد برای وب سایت مستقل و مارکتینگ دیجیتال و تبلیغات گوگل صرف کنید، بخش عمده ای از فروش آنلاین کالا در ایران از طرق اینستاگرام، تلگرام و مارکت پلیس ها انجام می شود. کمی خلاقیت، انتقال اطلاعات تخصصی درست و مشورت دادن به مشتریان چیزی است که چراغ کسب و کار آنلاین شما را روز به روز پرنور تر می کند. البته که رسیدن به نتیجه مطلوب حتما صبوری لازم دارد.

حالا تنها چیزی که کم دارید رساندن به موقع و مقرون به صرفه کالا به دست مشتری است. درست است که فروشندگان معمولا هزینه ارسال کالا را تماما یا گاها بیشتر از مشتری دریافت می کنند اما همین موضوع باعث می شود صرفه خرید بعضی اقلام بخصوص کالاهای ارزان قیمت یا حجیم برای مشتری کم شده و نهایتا از خرید منصرف شود. احتمالا همراهی با یک شریک لجستیکی راهکار مناسبی است تا کالای فروخته شده را به دست مشتری، هر کجا که می خواهد باشد، برسانید.

در صنعت خرده فروشی، مهم تر از حاشیه سود گردش جریان نقدی است. از بازه های محدود نوسانات ارزی که بگذریم، بسیاری از فروشندگان سعی می کنند کالا را با حاشیه سود کم و در دوره های گردش کوتاه مدت جابجا کنند و سود و اعتبار حاصل از این گردش مالی در بلندمدت بسیار بیشتر است. از طرفی هزینه های ثابت شما همچون اجاره محل کسب، روی تعداد بیشتری کالا سرشکن شده و هزینه تمام شده را کاهش می دهد.

پا به پای خرده فروشی، صنعت فروش عمده کالا هم کانال های جدید فروش را بخصوص در بستر e commerce پیگیری می کند. این بخش که در ایران عمدتا به شکل حضوری و تلفنی دنبال می شد حالا روی مارکت پلیس ها و شبکه های اجتماعی هم جای پا باز کرده است.

وقتی صحبت از تأثیرگذاری این کانال‌ها می‌شود، 32 درصد از پاسخ‌دهندگان اکنون تجارت الکترونیک را به عنوان مؤثرترین کانال در مقایسه با تراکنش‌های حضوری با 23 درصد پیشنهاد می‌کنند.

فروش_چند_کاناله

شواهد نشان می دهد بزودی موج هشتم کرونا شروع می شود و ممکن است بازار خرید و فروش حضوری از این جهت هم تحت فشار قرار گیرد. اگر می خواهید کانال های جدیدی برای فروش کالای خود بدون محدودیت جعرافیایی در کل کشور و حتی دنیا داشته باشید ما احتمالا راهکاری برای آن داریم. ایفا تلاش می کند با همراهی شبکه گسترده مشتریان و شرکای تجاری خود در ایجاد بازار و همچنین ارائه زیرساخت لجستیکی موثر برای گسترش فروش خرد و عمده کالاهای شما همراهی موثر باشد. کسب و کار خود را به توان ایفا برسانید.

لینک مشاوره : https://efaservice.com/page/%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87

#لجستیک

#فروش

#کانال_فروش

#تجارت_الکترونیک