چگونه در جشن ها و مناسبت هایی مانند شب یلدا، لجستیک خود را مدیریت کنیم؟

چگونه در جشن ها و مناسبت هایی مانند شب یلدا، لجستیک خود را مدیریت کنیم؟

نویسنده ایفا در تاریخ

یلدا جشن ماندگار و دیرینه پارسی است. آیینی که در کنار نوروز و جشن سوری ( چهارشنبه‌سوری) از قدیمی‌ترین جشن‌های ایرانی به‌حساب می‌آید. چیزی که به ذهن می رسد دورهمی ها، تنقلات، هدایا و تم سرخ چیدمان  همراه با نور ملایم شمع در پس زمینه است.

اما برای اینکه این چشم انداز زیبا به واقعیت تبدیل شود، برخی از افراد پر استرس ترین زمان سال خود را در پشت صحنه کسب و کار یلدا با تمام چالش های لجستیکی آن تجربه می کنند. با این حال، لازم نیست همیشه اینگونه باشد: برنامه ریزی کامل استرس صاحبان مشاغل را به حداقل می رساند.

واقعیت این است که برنامه ریزی برای مدیریت فروش یلدایی شما در آذر ماه شروع نمی شود، حداقل از آبان ماه باید برنامه ریزی لجستیکی اولیه امکان تحویل به موقع هدایا، داشتن کالاهای کافی در انبار و عدم از دست دادن مشتریان در رقابت را فراهم کنید.

مشتریان اهمیت زیادی برای این که بتوانند کالاهای خود را به موقع در این روزها دریافت کنند، قائل هستند، بنابراین اطمینان از اینکه کسب و کار شما با انبارداری، توزیع و سفارش گردانی خود آماده ارائه خدمات است بسیار مهم است.

و این به ادلیل این است که بسیاری از مشتریان اکنون به جای شلوغی و ترافیکی که در خیابان‌های بزرگ به وجود می‌آیند، از روی کاناپه های اتاق نشیمن خود خرید می‌کنند.

از زمان قرنطینه برای کووید-19 ، خرید آنلاین محبوب تر شده است. مصرف کنندگانی که قبلاً از خرید آنلاین استفاده نمی کردند یا به آن عادت نداشتند اکنون تبدیل شده اند به مشتری همیشگی خرید آنلاین ... مثلا در انگلستان تخمین زده می شود که 86.7 درصد از خریداران کالاهای خود را به صورت آنلاین خریداری می کنند.

هر سال، مغازه ها زودتر از سال قبل با هدایای یلدا، کاغذ بسته بندی و تنقلات مخصوص این جشن ها پر می شوند. بنابراین، تعجب آور نیست که بسیاری از مصرف کنندگان از قبل خرید یلدا را شروع کرده باشند. تخمین زده می شود که 25 درصد از مصرف کنندگان خرید خود را از ماه ها قبل برنامه ریزی و ثبت سفارش کرده اند.

ایفا به عنوان شریک لجستیکی کسب و کار شما، پشتیبانی لجستیکی قابل اعتمادی در زمان افزایش فروش فصلی ارائه می دهد.

چگونه از آمادگی لجستیک خود برای فصول جشن  و اعیاد و مناسبت ها اطمینان حاصل کنید؟

یلدا زمانی است که بسیاری از مشاغل خرده فروشی شاهد افزایش گسترده تقاضا از سوی مشتریان خود هستند. و در ادامه آن چهارشنبه سوری و نوروز را داریم که این زنجیره تامین ، فروش و ارسال را ادامه دار می کند.

خرید یلدا ، نوروز و... حداقل یک ماه زودتر شروع می شود. از آذرماه ، معمولا مغازه ها در حال فروش و تبلیغ محصولات شب یلدا هستند، مشتریان لیست های سفارش خود را چک می کنند.

خوشبختانه، صنعت لجستیک نقش بزرگی در این روزها و جشن های ملی مذهبی ایفا می کند. از تحویل غذا و خواربار گرفته، تا انبار کردن و جابجایی هدایایی که برای همه اعضای خانواده خود سفارش داده‌اید. و به همین نسبت صنعت لجستیک باید ماه ها قبل برای شلوغ ترین زمان سال آماده شود.

لجستیک نه تنها بر جابجایی کالاها تمرکز می کند، بلکه دامنه فعالیت بسیار گسترده تری دارد. برای یک کسب و کار نتیجه استفاده از یک شریک لجستیک  3PL، به معنای افزایش کارایی، هزینه کمتر، نرخ تولید بالاتر، کنترل موجودی بهتر، استفاده نوآورانه تر از فضای انبار، افزایش رضایت مشتری و تامین کننده، و نهایتا بهبود تجربه مشتری است.

اگر به دنبال راهی برای آماده سازی لجستیک کسب و کار خود برای فصل شلوغ جشن هستید، با همکاران ما در مرکز پردازش ایفا ، تماس بگیرید.

لینک مشاوره : https://efaservice.com/page/%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87

#یلدا

#لجستیک

#ایفا

#انبار

#ارسال