مشتری ها می خواهند همه چیز را آنلاین بخرند، حتی تایر!

مشتری ها می خواهند همه چیز را آنلاین بخرند، حتی تایر!

نویسنده ایفا در تاریخ

یک بانک اطلاعاتی قابل دسترس از مشخصات خودروهای موجود در بازار، تصویر خودروها و قابلیت نصب مجازی رینگ و لاستیک روی تصویر خودروی مشتری و درج تاریخ انقضای لاستیک کافی است تا هر خریداری را از مراجعه حضوری و هزینه فرصت سردرگمی در انتخاب بین گزینه های مختلفی که اغلب هم سلیقه فروشنده است رها کند.

در حال حاضر 10درصد سفارش تایر در دنیا آنلاین انجام می شود و احتمالا در آینده نه چندان دور، خرده فروشی فیزیکی تایر مثل هر خرده فروشی دیگری جای خود را به مجتمع های خدمات خودرویی بزرگ خواهد داد. 

حجم تولید تایر در کشور 373400 تن معادل 26 میلیون حلقه در سال است و معادل 30 درصد آن هم به کشور وارد می شود. اندازه کل بازار چیزی در حدود 34 میلیون حلقه در سال است!

از طرفی بیشترین ظرفیت بازار انبارهای اجاره ای کشور را صنعت لاستیک و ملزومات آن تشکیل داده است. 

با وجود همه این فکت ها بنظر می رسد فرصت فروش آنلاین تایر و رینگ روشن است و زیرساخت‌های انبارداری و سفارش گردانی برای پیش برد تجارت خرد یا عمده برای آن ضروری است.

ذخیره سازی و حمل و نقل مناسب برای سفارش گردانی تایر ضروری است، حاشیه سود صنعت تایر پایین است و سهم اجاره از قیمت تمام شده این کالای حجیم باید پایین نگه داشته شود. بنابراین قفسه های نگه داری تایر و ملزومات جابجایی و بسته بندی ویژه ای نیاز دارد.

شباهت ظاهری تایرها، لزوم بارکد گذاری استاندارد و دقیق برای شناسایی کالا را پررنگ تر می کند. 

از طرفی حمل تایر چالش برانگیز است. کوریرهای استاندارد درون شهری عمدتا بسته هایی با وزن یک تا سه کیلوگرم را حمل می کنند و تایر کالای غیرمتعارف محسوب می شود. لاستیک ها سنگین هستند، عمدتا دو تایی یا چهارتایی سفارش داده می شوند و بنابراین حمل و نقل آن‌ها هم گران است. یک همکار لجستیکی با زیرساخت توزیع گسترده می تواند این هزینه را پایین نگه دارد. 

رینگ ها بخصوص نوع آلیاژی و به اصطلاح اسپرت، شکننده و گران قیمت هستند و به راحتی در حین حمل و نقل آسیب می بینند. پس یک خراش کوچک هم می تواند منجر به برگشت کالا شود، به خصوص روی چرخ یا لبه رنگ شده یا روکش شده. این اتفاقی است که اغلب در حمل غیر استاندارد با موتور سیکلت اتفاق میافتد. 

علیرغم این چالش ها، سفارش گردانی عالی تایر برای یک شرکت پردازش (فولفیلمنت) با رویه ها و تجهیزات پردازش محموله های حجیم، کار سنگینی نیست.

آیا برای توسعه تجارت تامین تایر خود آماده هستید؟ با ایفا تماس بگیرید و ببینید که ما چه کاری می‌توانیم برای شما انجام دهیم. در نوشته های بعدی سایر صنایع با پتانسیل آنلاین شدن را بررسی خواهیم کرد.

#بسته_بندی_کالا

#ارسال

#مرسوله_پستی

#فروش_لاستیک

#فروش_رینگ